امام علی علیه السلام می فرمایند : تندخویی دیوانگی است؛ چرا که تندخو پشیمان می شود و اگر پشیمان نشود دیوانگی او پابرجاست.

یا ثارالله

سرپرست فرمانداری بناب: دولت تدبیر و امید، حفظ حرمت و جایگاه مردم را تکلیف قانونی مدیران و کارکنان دستگاه های اداری و خدمات رسان می داند و بر حقوق شهروندی تمرکز ویژه دارد.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، امین رفیعی سرپرست فرمانداری بناب، در جلسه ی هماهنگی با ادارات خدمات رسان شهرستان به منظور بررسی راهکارهای افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و تسهیل در روند ارائه خدمات، ضمن اعلام این مطلب افزود: از آنجایی که فلسفه وجودی تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به آحاد مردم شریف ایران اسلامی می باشد، لازم است مدیران و مسئولان و تمامی کارکنان دستگاه های اداری و خدمات رسان رسیدگی به موقع امور و حفظ حرمت مراجعان و ارباب رجوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رفیعی افزود:  دولت تدبیر و امید یکی از برنامه های محوری خود در سیستم اداری را تمرکز بر حفظ حقوق مردم و رعایت حرمت آنها توسط مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی می داند و آن را تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع  و منشور حقوق شهروندی به تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده و خوشبختانه این طرح ها با حساسیت ویژه پیگیری می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب، با بیان این نکته که مراجعه مردم به فرمانداری برای بیان مشکلات، نشانه اعتماد آنها به نظام و دولت برای حل ‏کاستی ها است، اذعان داشتند: ما از روسای ادارات و کارکنان آن، انتظار یا درخواست اقدامات خارج از چهارچوب قوانین کشور را نداریم، ولی به تجربه دریافته ایم و تاکید داریم اگر در تمام مراحل ارائه خدمت، کارکنان محترم ادارات ادله ی قانونی را با تکریم، حفظ حرمت و برخورد صبورانه همراه کنند، حتی پاسخ منفی نیز با خوش رویی و رضایت مراجعین مواجه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بناب، در ادامه افزود : در کنار مسائل معیشتی، اشتغال، درخواست وام و برخی مشکلات دیگر، بیشترین مراجعات مردم به فرمانداری طبیعتاً مربوط به چند اداره ی خدمات رسان است، از این رو  انتظار داریم، برای بازنگری  و کارشناسی بیشتر جهت ارتقاع کیفیت و تسهیل در ارائه خدمات اهتمام جدی داشته باشیم.

رفیعی به  انجام بازرسیها و  نظر سنجی های دوره ای اشاره نموده  و تاکید کرد: در بازرسی ها و نظر سنجی ها،  بر رعایت اصول اساسی طرح تکریم  ازجمله، اطلاع‌رسانی و راهنمایی دقیق و منطبق بر قانون، شفاف‌سازی‌ نحوه‌ ارائه و نوع‌ خدمات‌،  مقررات‌ مورد عمل‌ و مراحل‌ انجام‌ کار، کاهش مدت‌زمان‌ انجام‌ کار و اوقات‌ مراجعه‌ ، رعایت عدالت‌ و انصاف‌ درارائه‌ خدمات‌ و… دقیق خواهیم بود.

در پایان جلسه پس از ارایه گزارش توسط روسای ادارات از نحوه اجرایی کردن طرح تکریم ارباب رجوع و بکار گیری برخی روشهای ابتکاری برای ارتقا سطح کیفی خدمات  و جلب رضایت مراجعین، ضمن قدر دانی از زحمات مدیران و کارکنان تمامی ادارت خدمات رسان شهرستان، مقرر شد برخی موضوعات مطروحه در مراجعات مردمی،  برای بررسی بیشتر و دقیق تر و برای احصاء فنی و کارشناسی موانع و تنگناهای موجود، با امعان نظر به محدودیتهای مصرح  ادارات نیز مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد و در تدوین برنامه های آتی مد نظر باشد.


چاپ اين مطلب چاپ اين مطلب
نوشته شده در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ۱۳:۱۰:۲۳

نظرات خوانندگان

شعار سال

اقتصاد مقاومتی

پیوندهای مفید

خدمات الکترونیک

اوقات شرعی

فرمانداری

فرمانداری ۰۴۱-۳۷۷۳۰۹۶۱-۳

روابط عمومی داخلی ۵۵۳۰

تلفن دریافت پیامک 09146451434

بخشداری مرکزی بناب

بخشدار مرکزی 041-37735033

شرکت تعاونی دهیاران 041-37740900

info@bonab.ir

سخنی از بهشت